fbpx

איך לוגיסטיקה מצוינת הופכת ליתרון שיווקי?

30.05.2022

הדילמה של בעלי חנות איקומרס: להשקיע בשיווק או בלוגיסטיקה מצוינת?

שיווק ולוגיסטיקה הם עקב האכילס של כל עסק בתחום האיקומרס. האם להשקיע יותר במתן כלים שיווקיים להגדלת המכירות או מאידך להשקיע בלוגיסטיקה, אוטומציה ובמתן שירות ללקוח קצה? אנחנו כאן כדי לענות על כל השאלות.

תחום הלוגיסטיקה עבר מהפכה של ממש בעשור האחרון. עם כניסתן של חנויות איקומרס לשוק, נוצרה בועה אשר דרשה שינויים מהירים בתחום התפעול, הלוגיסטיקה והשילוח. את הפירות של הפיתוחים והעבודה הקשה שנעשתה בתחום, אנחנו יכולים לראות ממש עכשיו עם משלוחים מהירים מהיום למחר ואפילו מהיום להיום, מדיניות החזרה פשוטה ללקוח המחזקת את האמון במהלך הרכישה ובכלל פלטפורמות מסחר המבוססות על חוויית משתמש גבוהה וידידותית. האם כל אלה מספיקים, מסתבר שלא…

לייצר סיסטם משלוחים שעובד חזק ומדייק כמו שעון שוויצרי

אז כן, הטכנולוגיה עושה טוב לבעלי חנויות איקומרס, אך מנגד יש צורך לייצר סיסטם משלוחים שעובד, ממשמרמת האחסון של הסחורה, דרך הליקוט ועד הקשר האישי בהודעות עם הלקוח וקבלת המשלוח בדגש על זמן קצר. לדברי איתי גורפיל מנהל הפיתוח העסקי ב ‘אי גולד’ המחזיקה מחסני אי-קומרס רובוטיים באשדוד: ״רוב העסקים מתחום הקמעונאות ברשת משקיעים את רוב תשומת הלב בשיווק ומכירות ולא בהכרח מפנם משאבים להתייעלות הלוגיסטיקה והשרשרת התפעולית. בראייה שלנו, כל הזמנה שמבוצעת נכון ומגיעה אל הלקוח בזמן, מחזקת את נאמנות הלקוח ומגדילה את הסיכויים שירכוש שוב ושוב. לכן כל חברה חייבת להשקיע משאבים דווקא במערך לוגיסטי תקין, לפני שמתחילים בפעולות השיווק״, כך מסכם.

דבריו של גורפיל בהחלט מובנים, הרי באופן טבעי יש רצון להשקיע בשיווק על מנת להתחיל להכניס כסף ולמכור את המוצרים, אך מה שווה הדבר אם לקוחות מזמינים ומקבלים את החבילה באיחור משמעותי או שלא מקבלים אותה בכלל… הדבר פוגע בהבטחה הבסיסית של המותג עם קהל לקוחותיו, הרי כיום בממוצע 50% מההכנסות של חנות איקומרס מצליחה הם מלקוחות חוזרים, ובדגש כמובן על לקוחות מרוצים. אם נחשוב על זה לרגע, קל יותר למכור ללקוח חוזר מרוצה מאשר ללקוח חדש, כיוון שהוא רכש אמון וירצה לקנות שוב ושוב.

האתגר הגדול: פיקים של הזמנות

אך לא רק, האתגרים בסופו של דבר באים לידי ביטוי גם בפיקים של הזמנות. האם החנות ערוכה לפיקים של הזמנות עקב השיווק שבצעה? ייתכן מאוד שלא. לדוגמה, נניח שמנהל השיווק החליט לפרסם את אחד המוצרים דרך אושיית אינסטגרם שעשתה עבודה יפה, אך המחסן הלוגיסטי והצוות אינם ערוכים לטפל בכמות גדולה של הזמנות.

״במקרים אלו הלוגיסטיקה חייבת לתמוך בשיווק ולהיות גוף אחד על מנת שכולם יעבדו בסנכרון זה עם זה ויקבלו החלטות עסקיות חשובות מבחינת זמינות המלאי״, כך מסביר גורפיל. דבר נוסף הוא עניין ה- Multi-Channel. אם בעבר הזמנות היו נעשות רק מאתר אינטרנט, שכיום הן נעשות ממקורות רבים כמו מדפי אינסטגרם, שיווק שותפים, קטלוגים, דפי נחיתה וכו׳, ולכן כחלק מהתייעלות לוגיסטית, יש צורך גם לעמוד באתגרים הללו ולתת מענה לכל הזמנה ומכל מקור על מנת לשפר את השירות ללקוח.

הפתרון הלוגיסטי שתומך גם במתן השירות ללקוח וגם בשיווק

חברת ‘אי גולד’ מקבוצת ‘גולד בונד’ היא החברה הראשונה בישראל שהקימה מרכז לוגיסטי המתמחה בחנויות אי –קומרס, המבוסס על רובוטים המלקטים את הסחורה במחסנים ומביאים את הסחורה ממש עד עמדות האריזה והשילוח- כך מובטחת הגעה של חבילות מ”היום למחר” ואפילו “מהיום להיום”. החברה מציעה לבעלי חנויות איקומרס שקט נפשי ואפשרות לייצר מערך לוגיסטי מנצח במקום אחד, כך הם יוכלו לטפל בשיווק, כיוון שאת כל השאר החברה מבצעת מא’ ועד ת’, החל מלכידת הזמנות

הרכש מהספקים, קליטה למלאי והכנה לאיקומרס, אחסון, בקרת מלאי, לכידת הזמנות מכר, אריזה ועד לשליחה ללקוח או לנקודת המסירה ומעקב ע״י אפליקציה מתקדמת. ״המחסן הלוגיסטי שלנו מנוהל על ידי רובוטים המאפשרים להגיע לרמת דיוק גבוהה של 100%, מה שאינו קיים בליקוט אנושי. כאשר הלקוח מקבל את ההזמנה בזמן מהיום למחר, עם בונוס של רמת דיוק גבוהה, ניתן לייצר חוויית שירות יוצאת דופן שתגרום לקונה לחזור שוב, ומנגד למתג אתכם כחנות אמינה ומקצועית״, מסכם גורפיל.

 

בואו לשפר את השירות ללקוח וליהנות מלקוחות מרוצים!

לקבלת הצעת מחיר לניהול מחסן לוגיסטי וטיפול בכל שרשרת האספקה, השאירו לנו פרטים >

 

    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






      לפנייה בטלפון : 08-6915306

      eGold מקבוצת גולד בונד

      הקידמה 1 אשדוד

      X
      קבלו הצעת מחיר דילוג לתוכן