fbpx

מחסור עולמי בשבבים: איך אי גולד מעניקים יתרון ללקוחותיהם?

18.01.2022

המשבר הגדול בעולם והחוסר ברכיבים אלקטרונים ובחומרי גלם, עושים את שלהם. אלו רק חלק מהרעות החולות של הווריאנטים, ובמיוחד של האחרון האומיקרון. אי גולד, המובילה בתחום האחסנה והלוגיסטיקה בישראל, זיהתה את המשבר ויצרה מבעוד מועד פתרונות יצירתיים ללקוחותיה. 

 

 

לא דיי בחוסר כוח האדם בשוק, ושאר ׳תתי המגפות׳ שייצר וירוס אחד קטן, עכשיו מגפת הקורונה מייצרת גם הפרעות בשרשרת האספקה הגלובלית, שבין היתר הובילו למחסור עולמי של רכיבים אלקטרוניים, חומרי גלם, רכבים חדשים ועוד. מובן שלכל אלה מתווספים עיכובים באספקה הלוגיסטית, זמני המתנה ארוכים ורצון להזמין כמות גדולה יותר של סחורה כדי שלא יחסר. במקרים אלו, עקב האכילס הוא האחסון, הרי יש צורך לאחסון בצורה חכמה את הסחורה שמגיעה כעת בכמויות גדולות יותר ולנהל את המלאי בצורה חכמה. 

 

היכולת להיות גמישים יותר

השיטה של חברת אי גולד מקבוצת גולד בונד מתחילה באחסון הסחורה במרלוג שברשותה בסמוך לנמל אשדוד, כלומר, כל בעל חנות איקומרס מקבל שטח אחסון לסחורה שלו, כאשר הליקוט עצמו של המוצרים לבית הלקוחות נעשה באמצעות עשרות רובוטים. בנוסף, אי גולד דואגת לאריזה בתנאים האופטימאליים ביותר וטיפול בהפצה, כך שהלקוחות יוכלו לקבל את המוצר שהזמינו מהיום למחר. אי גולד שזיהתה בזמן את המשבר העולמי, יצרה פתרונות יצירתיים ללקוחותיה המאחסנים כמות גדולה יותר של סחורה בשל המשבר.

 

לדברי יותם בן ארי מנהל חברת אי גולד: ״המשבר גרם ללקוחות שלנו לייבא סחורה בכמות גדולה יותר מאשר היה בעבר, על מנת שלא יתקעו ללא חומרי גלם או מוצרים, ולכן הגדלנו את שטחי האחסון. אנחנו מאפשרים ללקוחות לקבל יותר שטח, אך באותה נשימה גם מפחיתים את העלויות על מנת שיוכלו לעמוד בתעריפים״, כך מספר לנו. למעשה, חלק מהסחורה של הלקוחות תהיה ממוקמת במחסן הראשי ממנו יוכלו הרובוטים ללקט את ההזמנות של הלקוחות, בעוד החלק השני יאוחסן במחסנים האחוריים. 

 

 

גם בפיקים של חגי נובמבר הכל מתנהל כרגיל

השיטה של אי גולד הפועלת באמצעות מחסנים לוגיסטיים רובוטיים, מאפשרת לה להיות אטרקטיבית מבחינת זמנים, גם בפיקים של סופי שנה, סגרים ובמיוחד בחגי נובמבר בהם קרנבל המכירות נמצא בשיאו. ״אנחנו כמעט ולא תלויים בכוח אדם, כיוון שהמחסנים עובדים באמצעות רובוטים, ולכן זמני האספקה שלנו יציבים לגמרי, דבר שאינו קורה בשום מקום אחר״, מסביר בן ארי. 

 

100% דיוק ואפס טעויות אנוש

רק כדי להבין את ההבדל בין מחסנים לוגיסטיים ידניים לרובוטיים, נסביר כי מחסנים ידניים התלויים בכוח אדם חווים משבר עצום של חוסר בעובדים הקיים בענף. מספיק שעובד אחד מאומת לקורונה, כל עובדי המחסן נשלחים לבידוד, ולכן קיימים כל כך הרבה עיכובים בהזמנות. אך בעידן שבו רובוטים עדיין לא נדבקים בקורונה, הכל פשוט ׳דופק׳ כמו שעון ללא כל עיכובים. בנוסף, העבודה באמצעות רובוטיים מספקת דיוק של קרוב ל-100%. אין מקרה שבו בעל חנות איקומרס לא יודע מה קורה עם הסחורה שלו או שלקוח לא מקבל את החבילה שהזמין בזמן המדויק.

 

״גם במקרים של פיקים, כוח האדם שלנו באי גולד יציב לגמרי, אין לנו צורך לגייס עובדים נוספים ולפטר אותם כאשר העובדה יורדת וחוזר חלילה, ולכן לקוחות נהנים מיציבות גבוהה ושירות מהיר לאורך כל השנה״, מסכם בן ארי.

    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






      לפנייה בטלפון : 08-6915306

      eGold מקבוצת גולד בונד

      הקידמה 1 אשדוד

      X
      קבלו הצעת מחיר דילוג לתוכן