fbpx

האתגרים הגדולים של בעלי חנויות איקומרס והפתרון של מחסנים לוגיסטיים רובוטיים

20.09.2021

מה קורה כשמנהל השיווק עושה עבודה נהדרת והמכירות לא מפסיקות לזרום, אולי גם משפיען רשת תייג את המותג שלכם באינסטגרם ופתאום מתנפלים על מוצר מסוים? האם חנות האיקומרס שלכם עומדת בכל האתגרים? לא בטוח.

על פי נתונים, הקמת אתרי איקומרס גדלה ב-35% מאז פרוץ משבר הקורונה. בעלי חנויות פיזיות ובכלל יזמים מתחומים שונים הבינו ש”אם מוחמד לא יבוא אל ההר – יבוא ההר אל מוחמד”. במילים אחרות, אם לקוחות רוצים לרכוש אונליין, נגיש להם אתרים ידידותיים להפליא, כאלה שמעניקים חוויית רכישה מושלמת לא פחות מהחוויה בחנות פיזית. הקמת חנות אונליין עצמה עדיין נחשבת לפשוטה, כך גם האחסון שלה בשרת, התפעול, השיווק וכו’. נראה כי האתגרים הגדולים יותר דווקא מתחילים עוד הרבה לפני הקמת החנות וגם אחרי הרכישה של הלקוח – מהאחסון של הסחורה ועד ההפצה.

אתגרים, אתגרים, אתגרים

פיק מטורף, החזרות והחלפות, מקום אחסון והפצה – הם רק חלק מהאתגרים שאותם חווים ביומיום בעלי חנויות איקומרס. וליתר דיוק, אלה רק על קצה המזלג. לכל אלה אפשר להוסיף את השיווק, הניהול, מתן השירות ללקוח ועוד. על מנת להצליח בכל האתגרים, ישנה חשיבות רבה להכנת קרקע יציבה המתחילה בשרשרת אספקה המוכנה לכל אתגר, גם לכזה שאינו צפוי. 

האתגרים והפתרונות

פיק מטורף 

ישנם מצבים של פיק מטורף בהזמנות. נניח שכוכב רשת עשה עבודה טובה ופרסם מוצר מסוים ברשת, או לחלופין מנהל שיווק שיצר קמפיין גאוני שהוביל לידי פיק של מכירות, או בכלל תקופות מסוימות כמו בלאק פריידיי, מבצעי חגים, תחילת שנת הלימודים ועוד מועדים מסוימים שגורמים לאתגר לא פשוט לבעלי חנויות איקומרס שאינם ערוכים לוגיסטית להיקף ההזמנות.

היערכות מוקדמת לפיקים מאפשרת לכם להתמודד טוב יותר עם כל האתגרים שהזכרנו הן מבחינת הכנת המלאי, שרשרת האספקה וההפצה. כך, לדוגמה, אי גולד מקבוצת ‘גולד בונד’ מאפשרת לבעלי חנויות איקומרס להתמודד גם עם פיקים מטורפים ולטפל בכל מערך ההזמנות מא’ ועד ת’ באמצעות מחסן רובוטי. 

החזרות והחלפות

אתגר נוסף הוא עניין ההחלפות וההחזרות. כיום נהוג בכל חנות מסחר לאפשר ללקוח להחליף מוצר אם אינו לשביעות רצונו, כולל משלוח לאיסוף הפריט והחזרתו למלאי. אך לא רק, גם כחלק מהמדיניות יש צורך גם להחליף ללקוח פריט כמו מידה בנעליים או בבגדים. 

לדברי יותם בן ארי, מנכ”ל ‘אי גולד’, המספקת פתרונות לוגיסטיים לבעלי חנויות איקומרס: “החזרות והחלפות הן אתגרים לא פשוטים שיש לקחת אותם בחשבון, הן מבחינה לוגיסטית והן מבחינת עלויות. השירות שאנו מעניקים ללקוחות הוא כולל טיפול בכל הקשור להחלפות והחזרות למלאי, והכל ברמת זמינות גבוהה”.  

חוסר במקום אחסון

מקום אחסון הוא עוד אתגר עבור בעלי חנויות איקומרס. הרי ידוע כי עלות השכרת שטחי אחסון גבוהה מאוד, לכל זה יש להוסיף ביטוח, תקנים, עובדים והרשימה עוד ארוכה. כמובן שהדבר אינו מסתיים רק במקום אחסון אלא גם בניהול המלאי והפריטים, כשזוהי עבודה מאתגרת בפני עצמה. 

הפצה מהירה

לכל החגיגה הזאת עלינו להוסיף גם את עניין ההפצה, ועדיף שתהיה כמה שיותר מהירה. אם המתחרה של החנות מציע משלוח בתוך 3 ימי עסקים, עלינו להדביק את הקצב ואפילו להציע ללקוח דיל מפתה יותר של משלוח מהיום להיום.

Multi-Channel

בעבר, הזמנות היו נעשות בצורה פשוטה רק ממקור אחד, כלומר הלקוח מזמין מאתר האיקומרס של החנות, ההזמנה מגיעה למחסן הלוגיסטי, מחסנאי היה מלקט את המוצר ושולח להפצה. אולם, כיום הלקוח יכול להזמין ממגוון ערוצים כמו מאתר אינטרנט, דרך שיווק שותפים, קטלוגים, רשתות חברתיות (כמו חנות בפייסבוק) ועוד. כל אלה מייצרים אתגרים שיש לעמוד בהם.

החברה שמסתכלת בעיניים על אתגרי האיקומרס

חברת ‘אי גולד’ מקבוצת ‘גולד בונד’ היא החברה הראשונה שהקימה מרכז לוגיסטי רובוטי לאיקומרס, לאחר מחקר מעמיק בתחום. החברה מציעה לבעלי חנויות איקומרס שקט נפשי ואפשרות לטפל בשיווק, כיוון שאת כל השאר החברה מבצעת מא’ ועד ת’, החל מלכידת הזמנות הרכש מהספקים, קליטה למלאי והכנה לאיקומרס, אחסון, בקרת מלאי, לכידת הזמנות מכר, אריזה ועד לשליחה ללקוח או לנקודת המסירה (מהיום למחר) ומעקב ע”י אפליקציה מתקדמת. 

לצפייה באייטם על פעילות egold בערוץ 13

 

    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






      לפנייה בטלפון : 08-6915306

      eGold מקבוצת גולד בונד

      הקידמה 1 אשדוד

      X
      קבלו הצעת מחיר דילוג לתוכן