fbpx

רף חדש בעולם האיקומרס - משלוחים מהיום להיום ואיך זה משפיע על תרבות הצריכה?

23.08.2021

אין זה סוד שבעידן החדש זמן הוא המשאב החשוב ביותר ונראה כי רשתות גדולות וחנויות מסחר הציבו רף חדש של שליחויות מהיום להיום, שאיתו מתמודדות בהצלחה חברות לוגיסטיקה ושליחויות. האם הרף משפיע על התנהלות הצרכן? עד כמה תרבות האונליין משפיעה על אתרי מסחר ותצורת השילוח? הכל ממש כאן.

אם תרבות האונליין לפני הקורונה הייתה בשיאה, ניתן לנחש את המספרים הגבוהים הקיימים היום, לאחריה. אפילו ספקנים ואנשים טכנופובים נכנסו לחנויות מסחר ורכשו מגוון פריטים. על פי הערכות, מדובר בגידול של 250% במספר הרוכשים אונליין. בסוף שנת 2020 ישראלים שברו שיאים ורכשו ברשת ביותר מ-24 מיליארד שקלים, בעוד שב-2019 הנתונים עמדו על 16 מיליארד שקלים.  

ישראלים אוהבים סקרי שוק, אבל משהו אחר מעניין אותם יותר 

סקר שוק מושרש עמוק בתרבות הישראלית ונראה כי ישראלים אוהבים לבצע סקרי שוק והשוואות טרם רכישת פריטים, במיוחד כאשר מדובר ברכישת מוצרי אלקטרוניקה. אך כאשר מדובר באופנה, נראה כי ישראלים אוהבים מותגים ומוכנים לשלם עליהם לא מעט כסף. אגב, לא רק נשים. מתברר שהכוח הצרכני הוא דווקא גדול יותר ב-30% אצל גברים. אלא מה? מלבד השוואות מחירים המאפיינות את התרבות הישראלית, על פי סקרים שנעשו בקרב מכורי קניות אונליין, קונים אוהבים לקבל את המוצרים מהיום להיום ופחות אוהבים להמתין זמן רב. 

בשורה התחתונה, נראה שבמקרה של קניות באינטרנט הסקרנות הרגה את החתול. אנשים מעדיפים לשלם יותר ואפילו לשלם דמי משלוח, בתנאי שיקבלו את מה שרכשו כמה שיותר מהר. אפשר להאשים את הרשתות הגדולות שהציבו רף חדש של משלוחים מהירים והפרסומים המבטיחים “קנה היום קבל מחר”, אך נראה כי חברות לוגיסטיות עומדות בקצב. לא רק מותגי ענק ורשתות בינלאומית יכולות ליהנות מהפריבילגיה של ‘מהיום למחר’ אלא כל בעלי החנויות האיקומרס, ואפילו הקטנות ביותר.

האם ישראל עומד בקצב מבחינת שביעות רצון?

מסתבר שלא. לפי מחקר שערכה חברת גוגל העולמית לקראת הקמת מכללה חדשה שתעניק קורסים לעסקי איקומרס, שנתוניו אגב התפרסמו באתר ‘גלובס’: “ישראל היא המדינה שבה שיעור הקניות המקוונות למוצרי פנאי גדל בזמן הקורונה בשיעור הכי נמוך ביחס למדינות אחרות”. למה זה קרה? השירות. כשמדברים על שירות, ניתן בהחלט לומר שהקשיים היו קשורים בעיקר לבעיות השירות וזמני המשלוח בפרט. 

מובן ששיפור השירות מתחיל עוד הרבה לפני הקמת החנות והתחלת המכירות ונראה כי ניהול לוגיסטי נכון הוא העוגן האיתן להצלחה, זה שיסייע לבעלי חנויות איקומרס לייצר בידול שיווקי, שאכן ישפיע גם על השירות הניתן ללקוח ובעיקר על קיצור זמני המשלוח.

לדברי יותם בן ארי מנהל חברת ‘אי גולד’, המתמחה במתן פתרונות לוגיסטיים לבעלי חנויות איקומרס: “בסחר מקוון הכל נמדד בפרטים הקטנים והניסיון המצטבר קריטי כדי לדעת היכן הפרטים הקטנים הללו משפיעים יותר מכל בסבך הלוגיסטי. בעלי חנויות מסחר חייבים לדעת היטב את כל האילוצים והאתגרים בעולם הסחר המקוון הישראלי והבינ”ל, ולעשות שימוש בכלים ייחודיים כמו רובוטים ומחסנים לוגיסטיים המאפשרים לשפר באופן משמעותי את השירות ללקוח”.

חברת ‘אי גולד’, מקבוצת ‘גולד בונד’, מספקת מענה לוגיסטי מקצועי לכל אתגרי האיקומרס, באמצעות מרכז לוגיסטי רובוטי המאפשר לקבל חוויית שירות טכנולוגית גבוהה ולצפות בזמן אמת בכל הפעילות הלוגיסטית הנעשית. לקוחות החברה נהנים מגיבוי לוגיסטי מקצה לקצה, הכולל הקצאת מלאי ההזמנות, תכנון ההפצה שלהן, בקרה על כמות המלאי, אחסון לוגיסטי, מיון, אריזה וכמובן שליחה מהירה ומדויקת ללקוח. מערך זה מקנה יתרון תחרותי בשוק ומאפשר להתרכז במכירות אונליין ובשיפור חוויית המשתמש. 

 

    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






      לפנייה בטלפון : 08-6915306

      eGold מקבוצת גולד בונד

      הקידמה 1 אשדוד

      X
      קבלו הצעת מחיר דילוג לתוכן