fbpx

בעל חנות איקומרס, ספק המשלוחים גורם לך להפסדים?

08.12.2021

כל בעל חנות איקומרס מכיר היטב את אתגרי המשלוחים שהפכו לעבודה של ממש מול ספקי המשלוחים, אבל לא רק. הלקוחות לא מקבלים את המשלוח בזמן, מה שמבטיח שהם לא יחזרו. מסתבר שהפתרון ממש כאן, והוא הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים. 

חנויות איקומרס (eCommerce) הן בהחלט רעיון מבריק שמכניס לעסקים הרבה כסף. הרי במקום לשלם שכירות, עובדים, חשמל וכו’, פשוט פותחים אתר, מקדמים ומתחזקים אותו ומוכרים פריטים בהרבה פחות כסף ומשאבים. אולם, נראה כי עקב האכילס של חנויות איקומרס הוא בכלל לא בשיווק, אלא בקושי לנהל את חברות המשלוחים והשליחים. כתוצאה מכך, ספקי המשלוחים גורמים להפסדים מהותיים, ושלא לדבר על הביקורות השליליות ברשתות.

ההפסד המרכזי – הלקוחות החוזרים המהווים 50% מההכנסות

כיום בממוצע 50% מההכנסות של חנות אינטרנטית מצליחה הם מלקוחות חוזרים ובדגש על לקוחות מרוצים. קל יותר למכור ללקוח חוזר מרוצה מאשר ללקוח חדש. אם נחשוב על זה, הלקוח רכש, קיבל בזמן את המשלוח שהזמין (אין ‘אולי אני אקבל’) ואם נציע לו מוצר נוסף, הוא יקנה. למה? כיוון שהוא רוחש אמון ויודע כיצד התהליך התבצע, מה שהופך אותו לבעל פוטנציאל רווח. אלא מה? אם הלקוח לא היה מרוצה בשל זמני המשלוח הארוכים או כל סיבוך אחר בדרך, הוא לא יחזור.

ההפסד המשני – כוח אדם והתעסקות מיותרת

מלבד ההפסד בלקוחות החוזרים לחנות האיקומרס, ההתעסקות עם פשלות ועיכובים של חברת השליחויות גוזלת כוח אדם יקר, הן במענה ללקוח שלא קיבל את החבילה בזמן והן בניהול היומיומי של ספק המשלוחים שהוא עבודה בפני עצמה. אם נוסיף לכל זה את קרנבל המכירות של חודש נובמבר, נגלה שמדובר בבזבוז זמן של ממש. 

איך חברות גדולות כן מצליחות לייצר סיסטם משלוחים שעובד?

אם נסתכל לרגע סביבנו, נראה כי החברות הגדולות בשוק הישראלי והבינלאומי ערניות מאוד לבעיית המשלוחים ומייצרות סיסטם משלוחים שעובד, כיוון שהן נעזרות בחברות לוגיסטיות גדולות המנהלות את כל מערך המשלוחים במקום אחד. כלומר, עוד באחסון הפריטים והמוצרים במקום אחד וטיפול מקיף החל מרגע ההזמנה באתר, ליקוט המוצר ועד להגעתו לפתח ביתו של הלקוח. 

לדברי יותם בן ארי, מנהל חברת ‘אי גולד’, המתמחה במתן פתרונות לוגיסטיים לבעלי חנויות איקומרס, “יש הבדל משמעותי בין חנות איקומרס המספקת את כל שרשרת האספקה ללקוח בעצמה לבין חנויות הנעזרות בחברה חיצונית שתנהל עבורן את כל שרשרת האספקה, כך שכל האתגרים מול ספקי המשלוחים נחסכים מהם לגמרי”. אם כך, יוצא שהעברת הטיפול במשלוחים לחברה חיצונית כמו אי גולד המנהלת מחסן לוגיסטי רובוטי, מאפשרת לבעלי חנויות איקומרס לחסוך בזמן יקר ולהתעסק בדבר האמיתי – שיווק ותחזוקת החנות. 

הצרכן מרגיש את זה היטב בחוויית השירות

היכולת של חברת אי גולד לספק שירות יעיל ומהיר ללקוחות חנויות האיקומרס, לגמרי מורגשת בסופו של דבר בחוויית השירות הסופית של הלקוח, אשר גורמת לו לחזור שוב ושוב ולרכוש מאותה החנות. בנוסף, הלקוח נהנה ממשלוח מהיר מהיום למחר, ומטכנולוגיות המאפשרות לו לעקוב בזמן אמת אחרי המשלוח. 

עוד מוסיף יותם בן ארי: “המחסן הרובוטי שלנו יעיל מאוד מבחינת עבודה וחוסך עבודת כפיים, מה שגורם גם לאפס טעויות בזמן הליקוט והאריזה. אם כך, במקום שבעלי חנויות יזמינו חברת הפצה כדי לקחת את ההזמנה, ימתינו עד שיגיעו, ואז החברה לוקחת למחסן ששם המוצרים עוברים מיון וכו’ – הן פשוט יכולות לחסוך את כל זה על ידי השירות שלנו”.

בואו לשפר את השירות ללקוח וליהנות מלקוחות חוזרים!

לקבלת הצעת מחיר לניהול מחסן לוגיסטי וטיפול בכל שרשרת האספקה, השאירו לנו פרטים >

 

    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






      לפנייה בטלפון : 08-6915306

      eGold מקבוצת גולד בונד

      הקידמה 1 אשדוד

      X
      קבלו הצעת מחיר דילוג לתוכן