fbpx

ככה מנהלים מערך לוגיסטי בחנויות אונליין בשנת 2021

20.09.2021

בעידן שבו רכישות אונליין הפכו לשגרה, ניהול המערך הלוגיסטי בחנויות אונליין מקבל תפנית חדה לנוכח מגוון אתגרים בדרך. אולם, גם כאן האוטומציה, ובעיקר ממשק WMS, מתגייסים לעזרתנו ומאפשרים לבעלי חנויות איקומרס לנהל מערך לוגיסטי בשליטה מלאה. איך זה עובד? הכל כאן בכתבה.

הקצב של רכישות אונליין מתעצם משנה לשנה, הכל זז בצורה מהירה, היקף ההזמנות עולה בקצב מהיר, דבר שמאלץ בעלי חנויות איקומרס לדהור קדימה ולנהל מערך לוגיסטי חכם המתאים לעידן החדש. במקביל למערך הלוגיסטי, בעלי חנויות אונליין צריכים סט של יכולות כמו ניתוח והפקת ערך מהנתונים הקיימים לגבי ניהול המלאי והמוצרים. לדוגמה, אילו מוצרים נמכרים יותר ואילו פחות, אילו מוצרים עדיף להוציא מהמלאי ומאילו להזמין כמות גדולה יותר וכך הלאה. 

בעבר, נושא הניהול הלוגיסטי זרם לו באיטיות רב, הודות לשלל אלתורים והמצאות כמו טבלאות אקסל ולא עלינו רשימות ידניות. אך במציאות של היום הכל חייב להיעשות דיגיטלית באמצעות מערכות מתקדמות המאפשרות להשתלט על היקף ההזמנות, ומאידך גיסא להגיע לרמת דיוק גבוהה אשר תשפיע על מתן השירות ללקוח. בשוק קיימים פתרונות מגוונים לניהול הלוגיסטי, אחת מהם היא מערכת Warehouse Management System) WMS).

מה זה ?WMS מסתבר שאוטומציה זה כאן

מערכת WMS היא תוכנה לניהול לוגיסטי של מחסנים ומלאי המתאימה את עצמה לכל סוגי התעשיות החל ממחסנים של מוצרי מזון, חלקי חילוף לכלי רכב, אופנה כשלמעשה כל עסק העוסק בתחום הלוגיסטי יוכל ליהנות ממנה. המערכת מאפשרת לנהל את המלאי באופן יעיל ביותר מבלי שייווצרו חוסרים או עודף מיותר, מצד שני. רק נזכיר שחוסרים שווים להפסד כספי גדול, ועודף עלול לבזבז שטח אחסון יקר. 

אבל לא רק, מערכת WMS מסייעת לא רק לניהול המלאי והמחסן הלוגיסטי. מדובר בתוכנת ניהול חכמה אשר יודעת להתממשק למגוון תוכנות עסקיות ולסייע בכך להשיג מידע פנים ארגוני לגבי המלאי. בכך היא מסייעת ומשפרת תהליכים ארגוניים, לדוגמה בהתממשקות לתוכנות ניתוח מתחום ה-BI המאפשרות לנתח נתונים הקריטיים לקבלת החלטות עסקיות שונות. כמובן שמערכות אלה גם חוסכות בכוח אדם, יכולות לאתר במהירות סחורה במחסן הלוגיסטי והן תורמות מאוד ליעילות התפקודית של המחסן הלוגיסטי.

‘איפה החבילה שלי’

אם מדברים על שיפור השירות, שהוא הדבר החשוב ביותר בתהליך, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהיום לקוחות המזמינים אונליין רוצים לדעת בכל רגע נתון מה קורה עם החבילה שלהם. מערכת WMS מתממשקת לכל התהליך, כולל למערך המשלוחים וההפצה, החל מההזמנה של הלקוח בחנות המסחר ועד לקבלת החבילה. כך, הלקוח וגם בעל החנות יוכלו בכל רגע נתון לדעת איפה החבילה, באיזה שלב היא נמצאת, לדעת למה המשלוח לא הגיע ועוד. בקיצור, הכל מתועד, כיוון שקיימת אוטומציה מלאה של כל התהליך. 

דוחות, רבותיי, דוחות

עוד אלמנט קריטי בתהליך ניהול המערך הלוגיסטי הוא היכולת להפיק דוחות שונים מהמערכת בכל רגע נתון, בקלות ובאופן יעיל. כידוע, הפקת דוחות היא חלק מהניהול השוטף של כל עסק ולו הקטן ביותר, אך כאשר מדובר במחסן לוגיסטי וחנויות המנהלות מלאי, דוחות אלו חשובים פי כמה וכמה. דרך המערכת ניתן להוציא חתכים של דוחות שנבחרים על פי הצורך, וכך הם מסייעים לבעלי חנויות איקומרס לספק את השירות הטוב ביותר ולעמוד ביעדים הדרושים, הן מבחינת השירות ללקוח והן מבחינת הניהול הפנימי. 

לחשוב בגדול, ולהגביר במהירות

בכל הקשור לניהול מערך לוגיסטי בשנת 2021, אין מקום לטעויות, הרי כל עסק מתחיל בקטן ומתפתח בצעדי ענק, ולכן חשוב כבר בתחילת הדרך לבנות מערך לוגיסטי יציב וחכם שישרת את המטרה גם בהמשך. שילוב מערכת WMS הוא צעד חכם בהחלט אך מה שלא פחות חשוב הוא הניצול של המערכת – הדוחות ומעקב תמידי אחר הנתונים וכמובן שיפור, שיפור ושוב שיפור.  

המאמר נכתב על ידי eGold מקבוצת גולד בונד, המעניקה פתרונות לוגיסטיים המבוססים על טכנולוגי מתקדמת בשילוב WMS ומחסן רובוטי עבור בעלי חנויות מסחר אלקטרוני.

 

    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






      לפנייה בטלפון : 08-6915306

      eGold מקבוצת גולד בונד

      הקידמה 1 אשדוד

      X
      קבלו הצעת מחיר דילוג לתוכן