fbpx

הצ'קליסט להכנת החנות הווירטואלית לבלאק פריידי ולמבצעי נובמבר

23.08.2021

בלאק פריידי מתקרב בצעדי ענק ועוד רגע ודאי תתחילו להריץ קמפיינים שיווקיים, לסדר את הסחורה וכמובן תמתינו בשקיקה לפיק מכירות מטורף כמו בכל שנה. אז איך צולחים את האתגר ומה כדאי לעשות היום כדי להצליח לייעל את המחר? הכל כאן בכתבה. 

על פי נתונים, בעלי חנויות איקומרס מדווחים על גידול במכירות של 700% בחודש נובמבר הלוהט שכולו מוקדש למכורי קניות אונליין, וגם לכאלה שלא. בבלאק פריידי ובסייבר מאנדי של שנת 2019 רכשו הישראלים בסכום של מעל 460 מיליון שקלים. ניתן לומר שהימים הללו הם רק תירוץ אלא שכל החודש ואפילו חודש אחרי עדיין אנשים קונים ‘באווירת החג’. אפשר להבין למה. המבצעים מעולים והיח”צ הכל כך טוב מהרווקים הסינים עושים את שלהם. 

אז מתי חלים המועדים הלוהטים של המכירות?

כמו שאמרנו, נובמבר הוא חגיגה גדולה המתחילה עוד בחודש אוקטובר ולכן כדאי להזדרז ולהיות הראשונים שמציעים מבצעים שווים ללקוחות. כמובן שאפשר לזלוג גם לחודש דצמבר, כי אווירת החג ממשיכה להדהד באוויר. אז ככה, Shopping IL מתקיים ב-4-5.11, Singles Day ב-11.11, Black Friday ב-27.11 ו-Cyber Monday ב-30.11. 

אחרי שהבנו עד כמה חודש נובמבר גדוש במכירות, עכשיו הגיע המאניטיים – הכנת הקרקע וקרנבל המכירות שהוא הזדמנות גדולה להגדיל את הרווחיות וגם לשפר את המערך הלוגיסטי שהוא החשוב מכולם.

לוגיסטיקה ותפעול מעל הכל

שיווק ופרסום חשובים מאוד לגיוס הלקוחות, אבל המערך הלוגיסטי הוא הלב הפועם של כל חנות איקומרס ועליו להיות מוכן לגידול של פי עשרה ואפילו יותר מיום רגיל. מה זה אומר? פי עשרה יותר אריזות, פי עשרה יותר עובדים שיארזו וכמובן פי כמה וכמה שטחי אחסון. כמובן שיש אינספור טיפים לייעול הלוגיסטיקה והתפעול, אך למה לשבור את הראש אם ישנן חברות המציעות מחסנים רובוטיים לטיפול במערך הלוגיסטי מא’ ועד ת’, החל מלכידת ההזמנות, דרך העברה למחסן, ביצוע בקרה ומסירה ללקוח? למעשה, הכל מתבצע במקום אחד כך שתוכלו לפנות זמן למשאבים שבאמת נחוצים כמו תפעול האתר ושיווק. 

מבצעים טובים, אבל באמת

זה לא סוד שהתרבות הישראלית מבוססת על סקרי שוק והשוואות מחירים, כי כשיש מבחר למה לא לעשות השוואה ובינינו, מי רוצה לצאת פראייר? חשוב לתכנן מבצעים רלוונטיים לבלאק פריידי, מבלי לשכוח שקונים רגילים לקבל הנחות משמעותיות בימים אלו. לכן, 10%-20% בכלל לא רלוונטיים אלא מצאו את האיזון המקסימלי שתוכלו להרשות לעצמכם. מה שכן, תוכלו להשאיר אצלכם את קהל הלקוחות הקבוע עם צ’ופרים נוספים כמו “קנה קבל”, “משלוח חינם”, קופוני VIP ללקוחות חוזרים ועוד טריקים שאתם ודאי מכירים. 

טיפ נוסף – הבליטו את המבצעים ונסו להימנע מאותיות קטנות והתניות לקנייה, על מנת שלא להבריח את הגולשים. 

חוויית משתמש, מה קורה איתה?

רבות דובר על חוויית משתמש ואתם כבעלי אתרים יודעים עד כמה זה חשוב, אבל עדיין ישנם כמה טיפים שכדאי ליישם רגע לפני מבצעי נובמבר. ממשק משתמש (UI) וחוויית משתמש (UX) הם אלמנטים שיכולים לחרוץ את דינו של האתר ולהשפיע על חוויית השימוש של הלקוח כמו הגדלת זמן השהייה, גידול בסך הקניות וקיטון באחוזי נטישה. הקפידו על הפרמטרים הבאים:

כפתורי הנעה לפעולה – שיהיו בגודל מתאים ועם מסר ברור – מה הגולש צריך לעשות כאן ועכשיו. לדוגמה – לרכוש, להירשם, לצפות בפריטים דומים וכו’. הכפתורים חייבים להיות בולטים ורצוי שיהיו בצבע שונה מהצבעים הקיימים בעמוד.

פחות אלמנטים קופצים – נכון שבלאק פריידי חייב להיות חגיגה בעיניים, אבל כל פופ-אפ שקופץ מסיח את דעתו של הגולש, ולכן הימנעו מריבוי פופ-אפים, ואם כבר יש אחד כזה – ודאו שהוא מותאם למובייל וניתן לסגור אותו בקלות.

בלי בלוקים של טקסט – נכון שצריך הסבר על כל מוצר, במיוחד אם מדובר על מוצר אלקטרוני, אבל יש הסבר קצר וקליל המחולק לבולטים ויש טקסט ארוך שנראה כמו בלוק לא מזמין בכלל. נסו לקצר את ההסברים, לחלק לפסקאות ולכתוב רק מה שצריך באמת. עוד דבר, שימו לב שההסברים כתובים בפונטים קריאים.

הרשמה ידידותית – הרבה גולשים מסתבכים בהרשמה לאתרים ולכן נסו לעבור על תהליך ההרשמה – פשוט התחברו לחשבון קיים, נסו להקים משתמש חדש והירשמו כאורח. ודאו כמובן שכל אלה מהירים וידידותיים. אם לא, זה הזמן לשפר לפני שיבוא הקרנבל. 

התאמה למובייל – טוב, כמובן שאתר שאינו מותאם למובייל יפספס בבלאק פריידי מספר עצום של לקוחות, אבל גם אתרים מותאמים לעיתים יכולים להיות לא ידידותיים. לדוגמה, הוספת פופ-אפ, באנר לכבוד החגיגות, מוצרים חדשים וכו’. ודאו שכל אלה מתאימים לגלישה מכל המכשירים כמו אייפון, אנדרואיד, טאבלט, אייפד ומסכי טלוויזיה.

ולסיום, שיפור השירות ללקוח

דווקא בימים אלו מומלץ לתגבר את מתן השירות ללקוח, ודאי אם אתם מציעים מענה בצ’אט באתר, בווצאפ וכו’. זכרו, לגולשים יש אפס סבלנות והם מעוניינים לקבל מענה כאן ועכשיו, ולכן ככל  שתקדימו לתת שירות, כך הסיכוי גדול יותר שלא תפספסו שום לקוח. דבר נוסף, נסו לאמוד את זמן המשלוחים כדי למנוע עומס שיחות מצד הלקוחות, וכמובן תפעלו בצורה מקצועית את מערך המשלוחים ללקוח.

המאמר נכתב על ידי חברת eGold מקבוצת גולד בונד, המעניקה פתרונות לוגיסטיים המבוססים על טכנולוגיה רובוטית עבור בעלי חנויות מסחר אלקטרוני.

 

    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






      לפנייה בטלפון : 08-6915306

      eGold מקבוצת גולד בונד

      הקידמה 1 אשדוד

      X
      קבלו הצעת מחיר דילוג לתוכן