fbpx

הטכנולוגיה בתחום המשלוחים והלוגיסטיקה ואיך היא מגדילה את הרווחיות ב-30%

23.08.2021

עולם המשלוחים והלוגיסטיקה מתקדם בקצב מהיר, זאת בחסות הטכנולוגיה המשלבת מחסן רובוטי, אפליקציות מעקב ושלל פיתוחים המשפרים את השירות ללקוח וכתוצאה מכך מייצרים גידול של 30% ברווחיות לבעלי חנויות איקומרס.

כבר שנים שחברות ועסקים נעזרים בשירותי שילוח, לכן לא מדובר בשירות חדש אלא בעובדה שהטכנולוגיה המהפכנית הגיעה גם לתחום השילוח וחוללה מהפכה של ממש. נראה שמי שיישאר מאחור פשוט לא ישרוד. זה התחיל בתחום המסעדנות. אם בעבר יכולנו להזמין רק פיצה או סושי, כיום אנחנו יכולים להזמין אוכל ממש בלחיצת כפתור כמעט מכל מסעדה שנרצה. יותר מזה, אם בעבר הזמנו פריטים באתרי איקומרס והמתנו לקבלתם סביב 14-7 ימי עסקים, הרי כיום אנחנו יכולים להזמין היום ולקבל מחר. 

לא רק הלקוח מרוויח

“הטכנולוגיה המהפכנית בתחום אמנם משפרת פלאים את השירות ללקוח, אבל לא רק”, מספר לנו יותם בן ארי, מנהל חברת אי גולד מקבוצת גולד בונד, המחזיקה מרכז לוגיסטי רובוטי באשדוד. “מסתבר שעסקי איקומרס שהתאימו את עצמם לטכנולוגיה המתקדמת, זוכים לגידול של כ-30% מסך המכירות באתרים, הן דרך לקוחות חוזרים והן כתוצאה מהמשלוח המהיר שאותו האתר מבטיח”, הוא מסכם.

איך תרבות הצריכה אונליין גדלה כל כך?

הקורונה לימדה את הצרכנים שזה לא כזה נורא לקנות אונליין ויצרה גידול משמעותי של 250% ברכישות אונליין. הגידול נוצר בעיקר בשירות המתחיל בפרטים הקטנים כמו מדיניות החזרה והחלפה נוחה מאוד הנותנת לקונה ביטחון בעת הרכישה (במיוחד בפרטי אופנה), מהירות בקבלת הפריטים וגם באפשרות לעקוב אחרי המשלוח על ידי אפליקציות מעקב חכמות. אולם, כל אלה יצרו לא מעט אתגרים לבעלי חברות איקומרס אשר נאלצות לתת פתרונות מהירים ללקוחות על מנת שלא להישאר מאחור.

האתגרים הקיימים בתחום הלוגיסטי והפתרון

בעבר, הזמנות היו נעשות בצורה פשוטה יותר. הלקוח מזמין מאתר האיקומרס של החנות, ההזמנה מגיעה למחסן הלוגיסטי, מחסנאי היה מלקט את המוצר ושולח להפצה על ידי חברת השליחויות. אלא מה? נכנסו לתחום אתגרים חדשים ואחד מהם הוא Multi-Channel, המאפשר ללקוחות לרכוש ממגוון ערוצים כמו מאתר האינטרנט, מהחנות, מקטלוג ובדרכים נוספות. לכן, אלה הזמנות שונות לגמרי המציגות אילוצים מאתגרים. 

האתגרים הם:

  1.  הזרימה של הזמנות מכר למחסן וההיקף שלהן, כמו פריטים בודדים.
  2.  מגוון רחב וזמין של מק”טים ומוצרים שיש לספק מהר ללקוח.
  3. אספקה מהירה מהיום למחר – שהיא אתגר לוגיסטי גדול.

לדברי יותם בן ארי, “הפתרונות לאתגרים טמונים בטכנולוגיה שבה אנו משתמשים, כמו תוכנות המנהלות את שרשרת האספקה לאיקומרס עם כלים ייחודיים הדרושים לתהליך. כמובן שטכנולוגיה עולה הרבה כסף, מה שמעלה את המחיר של ההזמנות, אך מנגד מעלה את המכירות”.

המחסן הרובוטי אל מול מחסן רגיל

לא מעט דובר על כך שרובוטים יחליפו את עבודת הכפיים של בני האדם, אך התחום שהרובוטים פרצו אליו הוא דווקא תחום הלוגיסטיקה. מחסן רובוטי הוא כזה שמנוהל על ידי רובוטים המבצעים משימות שונות המקצרות ומייעלות את זמני השילוח ובאפשרותם לבצע מגוון משימות כמו ליקוט, אריזה, מיון וכו’. רובוטים אלו מבוססים על בינה מלאכותי (AI) ומערכות יציבות מאוד המאפשרות להם לתת 100% תפקוד ללא בעיות משמעת, ללא מנוחה וללא הפסקות. כמובן שאם נשווה מחסן רובוטי למחסן רגיל ואנושי, נראה שבשורה תחתונה היעילות ומהירות מנצחים. 

כפי שאתם יודעים, בימים טרופים של ריבוי הזמנות, זמן הוא משאב קריטי שיכול לפגוע במוניטין ובחוויית השירות של הלקוח שרכש דבר מה מחנות איקומרס. הרי כאשר מספר מסוים של משלוחים מאחר בגלל מחסנאי שנדבק בנגיף הקורונה ושלח את חבריו לבידוד, שירות הלקוחות מוצף כי את הלקוח זה לא ממש מעניין.

אם כך, דווקא בימים אלו, רובוטים הופכים ליותר מיתרון אסטרטגי בעולם הסחר המקוון. חנויות איקומרס הבוחרות לממש את הלוגיסטיקה שלהן באמצעות מרכזים לוגיסטיים רובוטיים, מבטיחות לעצמן באופן טבעי שימשיכו לעמוד בהצלחה באתגרי האיקומרס גם בעידן הקורונה, גם בפיקים של מכירות, ודאי רגע לפני החגים וקרנבל המכירות של חודש נובמבר.

חברת אי גולד מקבוצת גולד בונד היא מהחלוצות שהקימו מרכזי לוגיסטיקה רובוטיים לאיקומרס, לאחר מחקר מעמיק בתחום ולמידה מקרוב במרכזיים הלוגיסטיים של ענקיות האיקומרס. החברה מציעה שרשרת אספקה מקצה לקצה, החל מלכידת הזמנות הרכש מהספקים, קליטה למלאי והכנה לאיקומרס, אחסון, בקרת מלאי, לכידת הזמנות מכר, אריזה ועד לשליחה ללקוח או לנקודת המסירה, כולל אפשרות הפצה מהיום למחר. החברה עובדת עם המערכות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, עם מעקב אחר המשלוחים ואפשרות לבעל העסק/המנהל הלוגיסטי לדעת בכל שלב נתון את סטטוס הזמנות שהתקבלו במערך השרשרת הלוגיסטית.

 

    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






      לפנייה בטלפון : 08-6915306

      eGold מקבוצת גולד בונד

      הקידמה 1 אשדוד

      X
      קבלו הצעת מחיר דילוג לתוכן