fbpx

כ-60% מבעלי חנות איקומרס לא מודעים לעלות שטח האחסון ומפסידים הרבה כסף

23.08.2021

יותר בעלי חנויות איקומרס אינם יודעים כמה כסף הם משלמים על עלויות אחסון הסחורה ולא רק שמשלמים יותר ממחירי השוק, אלא גם מפסידים כסף על ניהול לא נכון של שרשרת האספקה.

עולם האיקומרס השתלט על חיינו ונראה כי תרבות הצריכה באונליין עוד לא אמרה את דברה והיא גדלה משנה לשנה בעשרות אחוזים. כל אלה מחייבים בעלי חנויות איקומרס לחשב מסלול מחדש ולעמוד באתגרים של העידן החדש על מנת שלא להישאר מאחור. על פי נתונים, כ-60% מבעלי החנויות אינם יודעים כמה הם משלמים על שטחי אחסון ויותר מזה, כמה כסף הם מפסידים על ניהול לוגיסטי לא נכון. 

חוויית לקוח יוצאת דופן כטריגר להפסדים

חוויית הלקוח בעידן החדש מתחילה משרשרת אספקה טובה וחשובה לא פחות מחוויית הקנייה והצגת המוצרים באתר. אמנם, חוויה יוצאת דופן היא נחלתן של ענקיות האיקומרס הישראליות והבינלאומיות, אך כיום גם קמעונאים בסדר גודל קטן יותר יכולים לאפשר ללקוח לקבל את אותו שירות טוב על ידי הטמעת טכנולוגיות מתקדמות לניהול שרשרת האספקה. נכון שקשה מאוד לייצר אסטרטגיה חדשה ולשנות תהליכים, אך הצרכן רוצה חוויה טובה ולקבל את המוצר שרכש כאן ועכשיו כדי לפתוח את הארנק, וזה מה שחשוב לזכור.

תכלס, מהן העלויות הכרוכות בניהול שטח אחסון?

אם מדברים על שינויים ברמת חוויית הלקוח, חייבים להתחיל בניהול מלאי ולוגיסטיקה שיהיו יעילים ולא פחות ממצוינים, אך צריך לקחת בחשבון את כל ההוצאות הקיימות. כיום לניהול מלאי יש המון היבטים ועלויות, החל משטח האחסון עצמו הכולל דמי שכירות גבוהים, עלויות של ארנונה, חשמל, השקעה במידוף, עובדים, השקעה בניהול וסידור המלאי, כי מישהו צריך לנהל אותו והאחריות היא על בעל העסק. לאחר מכן ישנן גם עלויות של שילוח והפצה ללקוח הסופי, מדיניות החזרות והרשימה עוד ארוכה.

מעבר לכל ההשקעות הכספיות הכרוכות בניהול שרשרת האספקה, לעיתים בעלי חנויות איקומרס נופלים דווקא בדברים הקטנים הקשורים לניהול מלאי. לדוגמה, הדו”חות יציגו שקיימים 100 פריטים ממוצר מסוים, ובפועל קיימים 90, הווה אומר שבעל החנות נושא בהפסד כספי. בשורה התחתונה, קשה מאוד לבעלי חנויות להצטיין בשני תחומים, גם בניהול מערך המכירות והשיווק וגם בניהול מלאי ולוגיסטיקה. תמיד אחד מהם מאבד מהיעילות שלו. 

הכוח שיש לצרכן

במציאות החדשה ובעידן הדיגיטל, לצרכן יש כוח עצום הרבה יותר מאשר היה לו אי פעם. המשמעות של חוויית שירות שלילית יכולה להיות הרת גורל ולא להסתכם רק בנטישה של הלקוח שיכול למצוא את אותו המוצר או דומה לו במקום אחר. כל תקלה עלולה להכות גלים ולהדהד במקרה שהלקוח יחליט לכתוב ביקורות שליליות ברשת או שיחליט לספר על כך לחברים ובני משפחה. חשוב להבין שחוויות שליליות כאלה הן תוצר של מערכות טכנולוגיות מיושנות ובעיקר בשל שרשרת אספקה לקויה שגורמת להפסדים כלכליים. 

איך חברות גדולות כן מצליחות לייצר חווית שירות גבוהה?

החברות הגדולות בשוק הישראלי והבינלאומי ערניות מאוד להתפתחויות בשוק ומבינות שחוויית הלקוח מתחילה מעסק בריא וצומח. לכן הן נעזרות בחברות לוגיסטיות גדולות על מנת להתרכז בפן המכירתי והשיווקי. יש הבדל משמעותי בין חנות איקומרס המספקת את כל שרשרת האספקה ללקוח, החל ממכירת המוצר ועד להגעתו לפתח ביתו, לבין חברות המתרכזות במכירה עצמה ואת כל העניין הלוגיסטי מוציאות החוצה – והצרכן מרגיש את זה מבחינת חוויית שירות. 

לוגיסטיקה במיקור חוץ

היכולת של חברות לוגיסטיות לספק שירות יעיל ומהיר לבעלי חנויות איקומרס לגמרי מאפשרת לבעלי החנויות להישאר בפוקוס ולדאוג לכל נושא הייבוא, הייצור, השיווק של המוצרים ובעיקר לתפעול האתר ומתן מענה ללקוחות בזמן אמת. למעשה, במקום שבעלי חנויות יזמינו חברת הפצה כדי לקחת את ההזמנה ולהמתין עד שיגיעו, ואז החברה לוקחת למחסן ששם המוצרים עוברים מיון וכו’ – הן פשוט יכולות לחסוך את כל זה על ידי לוגיסטיקה במיקור חוץ. 

הזמן הוא משאב יקר שגורם לחברות העובדות במודלים הישנים להיות לא תחרותיות ביחס לרשתות המנהלות מחסנים במיקור חוץ ומאפשרות ללקוח שלהן לקבל את המוצר מהיום למחר.

רוצים לייעל את השרשרת הלוגיסטית ולעבור לניהול אחסון חכם?

 

    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






    קבלו הצעת מחיר לשירותי מחסן איקומרס






      לפנייה בטלפון : 08-6915306

      eGold מקבוצת גולד בונד

      הקידמה 1 אשדוד

      X
      קבלו הצעת מחיר דילוג לתוכן